-Hjärta

-Hjärta



Fiskoljor innehåller omega-3-fettsyror som får hjärtat på olika sätt. Minskning av riskfaktorer för hjärtsjukdomar inkluderar, men får inte begränsas till: triglycerider har minskat, inflammation conteraction, smidigt rinner blod genom att hålla artärerna elastiska, och motverka plack byggs upp som kan leda till att avbryta och kan blockera en artär.

Men det mest positiva effekterna av omega-3s i fiskolja är att minska för att dö av en hjärtinfarkt med 36% per 2006 en studie från Harvard forskare. Denna fördel är också erhållas från kompletterar liksom från att äta fisk. Harvard forskare sammanställda tillsammans och granskat statistiken från andra undersökningar. En av forskarna var Dariush Mozaffarian, MD, DrPH som var en asisstant professor i medicin och epidemiologi vid Harvard University. Mozaffarian säger att Omega-3s stabilisera varje enskild hjärtmuskeln cell så att under en hjärtattack det är mindre sannolikt att slå ur rytm, som kallas en arytmi. Han förklarar att en arytmi kan vara ödesdigert eftersom det skadar hjärtat förmåga att pumpa blod i hela kroppen.

Omega-3 underlätta ett fritt flöde av blod genom kroppen. Omega-3 fettsyror behåller våra cellmembran mer elastiska. Därför är det skäl fisk är så flexibel i kallt vatten. Logiskt då risken för åderförkalkning, begränsas så är kronisk inflammation som kan leda till åderförkalkning. EPA minskar inflammation.

Eftersom blodet flyter mer fritt risken för högt blodtryck minskar. Som är risken för blodproppar. En minskning av dessa villkor betyder att du är mindre troligt att de har en stroke och mindre troligt att de har en oregelbunden hjärtrytm.

Om det är hjärtat hälsofördelar du vill ha och äta fisk eller ta fiskolja som tillskott.

DHA är den enda Omega-3 fettsyror som stöder hjärta, hjärna och öga hälsa genom alla skeden av ditt liv.