- Øjne
I en undersøgelse for risikofaktorer og beskyttende faktorer i ældre tvillinger for aldersrelateret maculadegeneration ved Sindal, George, og Rosner, en konklusion blev draget, at forbruget af fisk, og omega-3 fedtsyrer reducerede risikoen for aldersrelateret maculadegeneration. Cigaretrygning , Fisk Forbrug, Omega-3 fedtsyrer indtagelse, og sammenslutninger med aldersrelateret maculadegeneration, USA Twin Undersøgelse af aldersrelateret maculadegeneration af Johanna M. Sindal, MD, SCM og af Sarah George, km / t, og ved Bernad Rosner , Ph.d., som udgives på arkiverne i Ophthalmology.
Ingen er helt sikker på, præcis hvordan omega-3 fedtsyrer beskytte øjet eller mindske risikoen for makuladegeneration. Men det er den almindelige opfattelse, at skadelige lys er filtreret og celle struktur er berigede.
Vicedirektør i afdelingen for epidemiologi og klinisk forskning på National Eye Institute (Emily Chew, MD) forventer at offentliggøre resultaterne af forskningen på 4000 patienter i 5 år. Resultaterne forventes at blive offentliggjort i 2012. At undersøgelsens formål er at forske i virkningerne af omega-3 fedtsyrer, lutein, og zeaxanthin på øjet sundhed.






























