- Eyes

- Eyes


I en studie av risiko og beskyttende faktorer i eldre tvillinger for alder-relaterte macular degenerasjon av Seddon, George og Rosner, en konklusjon ble nådd at fisk forbruk og omega-3 fettsyrene reduserte risikoen for alder-relaterte macular degenerasjon. Sigarett Smoking , Fisk Forbruk, Omega-3 fatty acid inntak og Associations Med Age-Related Macular degenerasjon, USAs Twin Study of Age-Related Macular degenerasjon av Johanna M. Seddon, MD, SCM og Sarah George, MPH, og ved Bernad Rosner , PhD, publisert i Archives of Oftalmologi.

Ingen er helt sikker på nøyaktig hvordan omega-3 fettsyrer beskytter øynene eller redusere risikoen for macular degenerasjon. Men det er vanlig å tro at skadelige lyset filtreres og cellestruktur er forsterkede.

Assisterende direktør for Division of Epidemiology og klinisk forskning ved National Eye Institute (Emily tygge, MD) forventer å publisere resultatene av forskningen på 4000 pasienter i 5 år. Resultatene er forventet å bli offentliggjort i 2012. At studien har som mål å undersøke effekten av omega-3 fettsyrer, lutein og zeaxanthin på øyet helse.