-Förband

-Förband



Inflammatoriska proteiner som kallas cytokiner. Cytokiner spelar en roll för att undergräva ben och klä av brosk. Dessa inflammatoriska proteiner minskade med Omega-3s.

Det är en en-cell-tjockt lager av vävnad som täcker näringsämnen till brosk och döljer fogarna. Omega-3s påverka denna en-cell-tjockt lager för att motverka reumatoid artrit. Även om det inte bevisat att stoppa reumatoid artrit bör du uppleva en minskning i styvhet och färre anbud leder. Forskarna drog slutsatsen att om man tar 1,2 gram fiskolja dagligen i en månad, så finns det en 60% chans att du kommer att uppleva en viss förbättring i din reumatoid artrit enligt ett University of Pittsburgh forskare studie av 2007.